Pravá volba pro Plzeň
Zastupitelstvo, které vzejde z těchto voleb, bude řídit naše město po další čtyři roky a důsledky některých jeho rozhodnutí přetrvají ještě podstatně delší dobu. V zastupitelstvu města hodláme uvažovat a chovat se tak, jako by zde byli s námi nejen naši voliči, ale i naši předci a naše děti.

Podrobný volební program Pravé volby pro Plzeň – oblast doprava

Doprava je zásadním problémen města Plzně. Tento fakt je patrný i z riozpočtů města Plzně v posledních letech. Oblast dopravy představuje v rozpočtu města dlouhodobě výdaje přibližne 33 % veškerých výdajů.
Proto pro vás předkládáme podrobnější zpracování našich programových východisek k řešení dopravních problémů.


Silniční doprava

Silniční doprava je nedílnou součástí soudobé společnosti, její význam je nezpochybnitelný, ovšem sama není univerzální odpovědí na všechny dopravní potřeby a problémy, ba často tyto problémy vyvolává a neúměrně je zvětšuje, zejména ve městech. Plzeň potřebuje dokončit základní komunikační síť pro automobilovou dopravu spočívající zejména v několika rozpracovaných projektech přeložek hlavních státních silnic (I/20, I/27) či krajských silnic, u kterých má město významný podíl ve vyvolaných investicích. Těmito projekty se bude Plzeň zabývat v nejbližších minimálně dvou dekádách. Pravá volba pro Plzeň podporuje přednostně výstavbu tzv. Západního okruhu a přeložky silnice I/20 (Studentská – Jateční).
U městských komunikací dále hodláme podporovat zklidňování dopravy, což povede k její vyšší bezpečnosti a snížení hlučnosti. Metody jak tohoto efektivně dosáhnout, vidíme především v dodržování platných zákonů a vyhlášek pro silniční provoz než v budování nákladných technických opatření. U silničních novostaveb upřednostňujeme řešení, která budou ohleduplná okolní obytné zástavbě, pěší dopravě a příznivá pro krátké docházkové vzdálenosti mezi zastávkami veřejné dopravy např. na křižovatkách.
V minulém volebním období 2006-2010 jsme podpořili:
  • Přípravu výstavby tzv. Západního okruhu mÄ›sta
  • Vznik vyhrazených jízdních pruhu pro vozidla mÄ›stské veÅ™ejné dopravy v ulici U Prazdroje
V letech 2010-2014 hodláme podpořit či iniciovat:
    Nadále průběžně připravovat a realizovat výstavbu tzv. Západního okruhu (alternativa k nevhodnému Severojižnímu průtahu) a Východního okruhu (přeložka státní silnice I/20)
  • Ve spolupráci s krajem urychlenÄ› realizovat stavbu nového mostu pÅ™es Berounku u čistící stanice, místo současného mostního provizoria
  • Zřídit dle vzoru z NÄ›mecka osvÄ›dčené Zóny 30, určené pro dopravní zklidnÄ›ní obytných a historických čtvrtí
  • Prosadit zklidnÄ›ní Americké třídy podle původních plánů, tj. zamezit průjezdu individuální dopravy. Prosadit zklidnÄ›ní Slovanské a Mikulášské třídy ihned po dokončení pÅ™ipojení pÅ™ivaděče silnice I/20 do Koterovské a Lobezské ulice.
  • Omezení výstavby velkých obchodních center či jiných zdrojů automobilové dopravy v centrální části mÄ›sta a dalších dopravnÄ› zklidnÄ›ných částech mÄ›sta

Doprava v klidu - parkování

Řešení parkování silničních dopravních prostředků na území města je problém, se kterým se potýkají všechna větší města Evropy. Prostorové nároky automobilové dopravy jsou tak obrovské, že je není možné v původních – historických centrech měst bez regulace uspokojit.
Pravá volba pro Plzeň proto souhlasí s myšlenkou velkých záchytných parkovišť navázaných na kapacitní vnitřním městský okruh, ze kterých není problém dojít pěšky či dojet veřejnou dopravou kamkoliv do centrální části města. Na financování výstavby těchto parkovišť by se měli podílet především uživatelé – majitelé dopravních prostředků. Taková parkoviště by měla sloužit prvotně osobám dojíždějících do centra města za prací, za běžnými nákupy, zábavou a turistům. Parkování je nutné řídit sofistikovaným informačním systémem pro uživatele na vnitřním městském okruhu, aby bylo zabráněno zbytečnému „hledání“ místa pro parkování.
Občané bydlící či podnikající v centru by měli mít možnost svá vozidla odstavit v docházkové vzdálenosti za finančně příznivých podmínek.
V minulém volebním období 2006-2010 jsme podpořili:
  • Vznik specializované mÄ›stské firmy pro organizování dopravy v klidu
  • Výstavbu lokálních parkoviÅ¡Å¥ v okrajových čtvrtích mÄ›sta
V letech 2010-2014 hodláme podpořit či iniciovat:
  • Nadále pÅ™ipravovat a realizovat výstavbu kapacitních záchytných parkoviÅ¡Å¥ a parkovacích domů na vnitÅ™ním mÄ›stském okruhu – pÅ™i jeho vnÄ›jším okraji (napÅ™. Na Rychtářce, Borská, u Hl. nádraží apod.)
  • Naopak zabránit stavbÄ› parkoviÅ¡Å¥ a parkovacích domů v tÄ›sné blízkosti historického centra (u ZÄŒ Muzea, U Zvonu), protože by ve svém důsledku způsobily nárůst dopravního zatížení centra PlznÄ›
  • PromyÅ¡lenÄ› regulovat parkování v centrální části mÄ›sta – parkovací místa pÅ™edevším pro místnÄ› bydlící a podnikající
  • Pro potenciální výstavbu parkovacích domů mít v územním plánu vyhrazené prostory v problematických lokalitách (KoÅ¡utka, Doubravka atp.)
  • PÅ™i rekonstrukcích obchodních ulic v centru pamatovat na Å¡iroké a bezbariérové chodníky a dostatek stojanů pro bezpečné odstavení jízdních kol

Městská veřejná doprava

Městská veřejná doprava (MVD) patří k neodmyslitelné součásti moderního města. Bez ní by Plzeň dopravně zkolabovala. Ve městě velikosti Plzně musí být páteří dopravy rychlé, kapacitní a ekologicky příznivé tramvaje, které jezdí v dopravně segregovaných koridorech od ostatní dopravy. Na tramvajové linky proto musí obsluhovat hlavní zdroje dopravy, jako jsou velká sídliště, centrum města, nádraží, významné školy, úřady a terminály příměstské dopravy. Trolejbusová doprava je stále ekologicky nejpříznivějším druhem silniční dopravy i ve srovnání s autobusy na plyn či elektrobusy. Poměrně nákladnou síť trolejového vedení je proto vhodné využívat maximálně efektivně, protože náklady na trakční elektrický proud jsou u kapacitně stejných vozidel podstatně nižší než u naftového pohonu. Snahou Plzně by proto mělo být dále převádět frekventované autobusové linky (či jejich části) do trolejbusové podoby. Autobusová doprava by měla páteřní systém tramvajových linek a trolejbusů doplňovat na linkách mimo centrální část města.
Plzeň v následujících letech čeká zásadní modernizace zázemí pro deponování a opravy vozidel MVD. Jsme pro variantu rozšíření tramvajové vozovny na Slovanech a vybudování nové vozovny pro trolejbusy a autobusy na Borských polích.
Obecným požadavkem na moderní vozidlo MVD pro Plzeň je nízkopodlažní konstrukce pro usnadnění nástupu imobilním spoluobčanům a maminkám s kočárky, kvalitní topení a větrání, vybavení dokonalým informačním systémem a snadné čistění interiéru.
Na všech frekventovanějších zastávkách musí být standardem zastávkový přístřešek, lavička a odpadkový koš, v centrálních přestupních uzlech inteligentní informační zastávkový sloupek. Nástupní hrana zastávky by měla umožnit bezproblémové najetí nízkopodlažního vozidla k zastávce, přestupní zastávky musí být vybudovány tak, aby minimalizovaly pěší přesuny či přechody přes frekventované komunikace. Ideální je, pokud je zastávka řešena jako „hrana – hrana“.
Dále je nutné ve spolupráci s krajem budovat kvalitní přestupní uzly dálkové, regionální a městské dopravy a rozvoj veřejné dopravy v příměstské oblasti, aby její obyvatelé nemuseli při svých cestách do Plzně využívat automobilovou dopravu.
V minulém volebním období 2006-2010 jsme podpořili:
  • Optimalizaci sítÄ› linek mÄ›stské veÅ™ejné dopravy (MVD), která pÅ™inesla značné části obyvatel PlznÄ› zkrácení čekání na spoje, zajiÅ¡tÄ›ní snadného pÅ™estupu mezi hlavními linkami a zpÅ™ehlednÄ›ní jízdních řádů
  • Zásadní modernizaci řízení MVD pomocí nového dispečinku využívající GPS technologii, který pÅ™inese výrazné zlepÅ¡ení řízení provozu, zpÅ™esnÄ›ní spojů MVD a usnadnÄ›ní garance pÅ™estupů mezi linkami
  • Ve spolupráci s krajem vznik Plzeňského organizátora dopravy (POVED), zastÅ™eÅ¡ující organizace, která bude koordinovat provoz jednotlivých druhů veÅ™ejné dopravy na území kraje a mÄ›sta,určovat nutné investice do infrastruktury a dohlížet nad službami dopravců
  • Investice do nákupu nových nízkopodlažních vozidel jako jsou kloubové autobusy pro linku č. 30, nové trolejbusy pro linku č. 16 a modernizace tramvají dosazením nízkopodlažních článků
  • PodpoÅ™ili jsme výstavbu nové trolejbusové trati na Borská pole a přípravu výstavby tramvajové trati k Západočeské univerzitÄ›
  • Vznik vyhrazených jízdních pruhu pro vozidla MVD v ulici U Prazdroje
V letech 2010-2014 hodláme podpořit či zcela nově zavést:
    Nadále udržet rozsah zajištění veřejné dopravy na území města a průběžně zvyšovat její kvalitu.
  • RozÅ¡iÅ™ovat bez prodlení obsluhu veÅ™ejné dopravy do nových obytných a průmyslových zón – podmiňovat další investiční projekty zajiÅ¡tÄ›ním kvalitního napojení na síť veÅ™ejné dopravy
  • Dokončit tramvajovou traÅ¥ k Západočeské univerzitÄ› a pÅ™estupní terminál mezi regionální a mÄ›stskou dopravou v KaplířovÄ› ulici
  • Pokračovat v přípravách výstavby nové vozovny pro trolejbusy a autobusy na Borských polích
  • Ve spolupráci s investorem Správou železniční dopravní cesty upravit pÅ™estupní uzel „hlavní“ nádraží tak, aby byl přívÄ›tivÄ›jší pěším a uživatelům veÅ™ejné dopravy včetnÄ› regionální autobusové
  • Doplňovat chybÄ›jící zastávkové přístÅ™eÅ¡ky a další drobný mobiliář na důležitých zastávkách včetnÄ› inteligentních informačních zastávkových označníků
  • Na tramvajových hlavních bus linkách podporovat výraznou preferenci vozidel MVD na kÅ™ižovatkách
  • Uzavřít horní části Americké třídy pro tranzitní automobilovou dopravu a tím zamezit zpožďování spojů MVD v této lokalitÄ›
  • Realizovat technické úpravy tramvajových tratí a vozidel pro snížení jejich hlučnosti

Pěší doprava

Pěší doprava je nejpřirozenějším způsobem dopravy. Při analýze Plzeň po jejích základních celcích, jako je centrum města či centra jednotlivých čtvrtí, snadno dojdeme ke zjištění, že většina dopravních cílů v rámci těchto lokalit je dosažitelná pěší dopravou. Význam pěší dopravy však v Plzni omezuje hodně faktorů. Především je to nedostatek přívětivých pěších koridorů, kde by chodec nebyl obtěžován hlukem a zápachem z frekventovaných silnic, bezohledným zaháněním do nepřirozených prostor, jako jsou podchody, strmá schodiště, chodníky stísněné odstavenými automobily, chybějící nebo bariérové přechody pro chodce a pod.
V minulém volebním období 2006-2010 jsme podpořili:
  • úpravy Karlovarské, Lidické třídy směřující k zlepÅ¡ení komfortu chodců
  • vybudování nÄ›kolika společných komunikací a lávek pro pěší i cyklisty
  • prosazení projektu SportovnÄ›-rekreačních tras v údolí Å™ek
  • V letech 2010-2014 hodláme podpoÅ™it či zcela novÄ› zavést:
  • Vybudování pÅ™echodů pro chodce v kÅ™ižovatce U Prazdroje
  • Upravit prostor u vlakového nádraží tak, aby doÅ¡lo ke zkrácení a zjednoduÅ¡ení pěší dopravy
  • Sledovat systematicky pÅ™i rekonstrukcích komunikací prostorový komfort pěší dopravy na významných pÅ™irozených pěších koridorech
  • Nové lávky pro pěší a cyklisty, napÅ™. pÅ™es Mži u ZOO a pÅ™es Radbuzu u Meditační zahrady

Cyklodoprava

Dopravní cyklistiku vnímáme jako velmi vhodnou alternativu vůči ostatním druhům dopravy v městském prostoru za předpokladu, že bude existovat efektivní síť bezpečných cyklistických koridorů, cyklostezek a ostatní k tomu příslušející infrastruktury. S ohledem na fakt, že v některých českých i zahraničních městech podíl cyklodopravy na celkovém objemu osobní dopravy je ve výši několika desítek procent, považujeme podporu investic do cyklistické infrastruktury za velmi žádoucí. Kromě jejího dopravního významu je třeba ocenit i podstatně menší prostorovou náročnost této dopravy a ohleduplnost životnímu prostředí, včetně nízkého hluku v intravilánu měst. A v neposlední řadě také pozitivní vliv na fyzickou kondici a zdraví občanů. což je v dnešní době stále aktuálnější téma.
Abychom dosáhli žádaného stupně cyklizace společnosti v Plzni dle vzoru měst ve vyspělém Švýcarsku, Německu či Švédsku, je nutné systematicky podporovat dokončení páteřní sítě bezpečných a pohodlných cyklostezek ve městě dle schváleného generelu cyklistické dopravy. Kromě toho, se budeme snažit motivovat významné cyklistické cíle (velké zaměstnavatele, školy, úřady na území města), aby cyklistům umožnily své dopravní prostředky bezpečně odstavovat. Podporovat budeme také rekreační cyklistiku na území města a v jeho okolí zejména ve vazbě na příměstské lesy a vodní toky a plochy.
V minulém volebním období 2006-2010 jsme podpořili:
  • Aktualizaci Generelu cyklistických tras na mÄ›sta PlznÄ›
  • zavedení víkendové pÅ™epravy jízdních kol ve vozidlech mÄ›stské veÅ™ejné dopravy
  • prosazení projektu SportovnÄ›-rekreačních tras v údolí Å™ek
  • výstavbu cyklostezek ve výši nÄ›kolika desítek miliónů Kč
V letech 2010-2014 hodláme podpořit či zcela nově zavést:
  • Nadále udržet, případnÄ› i navýšit, finanční prostÅ™edky určené na výstavbu cyklostezek
  • Prosadit na vhodných místech výstavbu cyklostezek v tzv. hlavním dopravním prostoru a tím uspoÅ™it finanční prostÅ™edky současnÄ› se zrychlením cyklistické dopravy
  • Zavést povinnost pÅ™i výstavbÄ› či generálních rekonstrukcích obchodních center, Å¡kol a úřadů, vyčlenit vhodné prostory a místa pro bezpečné parkování a odstavování jízdních kol
  • Podporovat popularizaci dopravní cyklistiky u Å¡kolní mládeže
  • Nadále pokračovat v přípravÄ› a výstavbÄ› sportovnÄ› rekreačních tras podél Å™ek

Žádná doprava – dobrá doprava

Pro městskou pokladnu a životní prostředí obyvatel je samozřejmě ideální stav, pokud není žádné dopravy potřeba. Tento požadavek lze výrazně ovlivnit dobrým plánováním výstavby města – urbanistickou koncepcí, která by neměla dovolit výrazná disproporční uspořádání. V moderním plánování měst se považuje za již překonanou koncepce, která byla v Plzni zvolena před lety, kdy na jedné straně města jsou velké obytné plochy a na druhém zase rozsáhlé průmyslové areály. Taková koncepce samozřejmě extrémně zatěžuje dopravní systém města a neefektivně využívá drahé dopravní prostředky městské veřejné dopravy. Přitom většina moderních výrobních podniků zatěžuje své okolí hlukem či zplodinami naprosto minimálně.
Jinou ukázkou problematického trendu jsou velká nákupní střediska, která sice části občanů vyhovují, ale v důsledku jejich rozmachu zanikají malé – přirozeněji rozmístěné prodejny základních potřeb. Doplácejí na to především starší lidé se špatnou pohyblivostí, kterým se pak často mnohonásobně prodlužují cesty za nákupy. A v neposlední řadě tato velká nákupní centra vedou k nárůstu dopravy jako takové, pro každý rohlík je pak třeba vyjet s nějakým dopravním prostředkem.
Město samo o sobě však může zasahovat do úmyslů jednotlivých majitelů pozemků a investorů pouze omezeně. Jediným účinným nástrojem je územní plán města a zadávané stavebně regulační podmínky včetně dopravních omezení.
V letech 2010-2014 se budeme snažit:
  • ProstÅ™ednictvím územního plánu a regulačních podmínek zamezit výstavbÄ› dalších velkých nákupních center, zejména v centru mÄ›sta
  • Podporovat vznik menších obchodů po celém území mÄ›sta
  • Zamezit pÅ™esunu významných úřadů, Å¡kol a minimálnÄ› obtěžujících výrobních podniků mimo současný – pÅ™irozený intravilán mÄ›sta a jeho páteÅ™ní pěší koridory a trasy veÅ™ejné dopravy

| Autor: predseda | Vydáno dne 18. 08. 2010 | 2789 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
Hledej...
Vyhledat text

Napište nám
Naše emailová edresa: pravavolba@top.cz
Novinky
22.02.2022: Telegram Groups 2022 – TOP 120
Telegram is a very popular messaging application today. Telegram groups are the biggest reason for Telegram’s popularity. Thanks to these groups, people prefer to join these groups related to their fields of interest. Thanks to this highly secure messaging service, many people can easily exchange ideas with people with the same interests. This is one of the reasons why telegram is a highly preferred messaging application today. Telegram groups Telegram is an application that was put into service as of August 2013. Thanks to this application, people can be informed about many issues in a very short time. In this way, Telegram is an application that has managed to reach a very large audience in a very short time. Anyone interested in cryptocurrencies can join Telegram groups with crypto investors. Telegram groups it has been widely used recently. Telegram channels There, he can see the ideas of other investors and act in accordance with the perspective of different people in his investments. Or a person who is in an education group can be in the same Telegram group as people who have the same education. Situations like these also make the exchange of information much easier. If you want to communicate with other people who are interested in your field of interest, Telegram groups will be very suitable for you. Telegram crypto groups

31.01.2014: Převrat na radnici Plzně
16.09.2013: Kraj chce letiště v Líních. Čínská montovna ?
Kalendář
<<  Duben  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30      

Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server