Trolejbusy mají spát v Zátiší

Autor: predseda <vladimir.duchek(at)seznam.cz>, Téma: Napsali o nás, Vydáno dne: 16. 02. 2009

14. února 2009
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - plzeňský kraj
Autor: (ned)

Padl plán vybudovat základnu dopravních podniků ve Škodovce
Plzeň
- Po létech manévrování a nerozhodnosti se radní Plzně shodli, kde město vybuduje nové depo pro vozy dopravních podniků. Volba padla na areál bývalých kasáren v Zátiší. Zároveň radní schválili rozšíření a modernizaci tramvajové vozovny na Slovanech.
Naproti tomu neuspěla varianta, podle které se mělo vybudovat nové depo pro trolejbusy, autobusy i tramvaje v areálu Škodovky.
Primátor Plzně Pavel Rödl prohlásil, že na rozhodnutí o nové základně dopraváků byl nejvyšší čas. „Dopravní podniky jsme po této stránce zanedbávali asi čtyřicet let, “ řekl Rödl.
Variantu, že nová vozovna vznikne v Zátiší, schválili zastupitelé už v roce 2005. „Shodli jsme se, že budeme sledovat původní koncepci. V první etapě by mělo být postaveno depo pro trolejbusy, abychom co nejdříve vyřešili kritické poměry ve vozovně v Cukrovarské ulici, “ uvedl ekonomický náměstek primátora Vladimír Duchek (Pravá volba).
Náměstek upozornil, že plán na nové depo souvisí s projektem trolejbusové trati na Borská pole. „Trasa je stavebně připravena, “ sdělil Duchek. Ten připustil, že už první etapa stavby základny dopravních podniků bude drahá. „Odhady se pohybují kolem 250 milionů korun, “ uvedl Duchek. Náklady na celou novou základnu budou ale několikanásobně vyšší. Náměstek se ale domnívá, žeměsto na ni dokáže sehnat peníze například s využitím dotací EU nebo Evropské investiční banky. Náměstek Petr Náhlík (KDU-ČSL) odhadl, že projekt by mohl být připraven do konce roku 2010.
Vladimír Duchek se domnívá, že možnost budovat nové depo v areálu Škodovky padla, protože byla dražší. „Amyslím, že by se tím řešení problému odkládalo, protože neznáme obchodní podmínky Škodovky k případnému prodeji areálu. Situaci by navíc komplikovala nutnost demolovat tam některé budovy, “ konstatoval Duchek.
Jedním z největších zastánců myšlenky zřídit vozovnu ve Škodovce je předseda představenstva dopravních podniků Miroslav Levora (ODS). Ten stále trvá na tom, že se jedná o lepší variantu. Tvrdí, že náklady na vybudování vozovny pro trolejbusy i tramvaje ve Škodovce by byly zhruba 3,5 miliardy. „A pokud se postaví depo pro trolejbusy v Zátiší a přestaví vozovna tramvají na Slovanech, bude to stát přibližně tři miliardy, “ uvedl Levora.